دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1398 - 23:30

بازدید از شهر زیر زمینی کاریز کیش

شهر زیرزمینی کاریز مجموعه‌ای تاریخی و با ارزش است که نشان‌دهنده‌ اهمیت و ارزش جزیره‌ی کیش در زمان‌های گذشته بوده و امروزه این مجموعه مهم‌تری جاذبه‌ی تاریخی و فرهنگی جزیره به‌شمار می‌رود.
کد خبر : 446742
50620cb1-8eb9-4513-af97-f6517336ea63.jpg

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از واحد بازرگانی، شهر زیرزمینی کاریز مجموعه‌ای تاریخی و با ارزش است که نشان‌دهنده‌ اهمیت و ارزش جزیره‌ی کیش در زمان‌های گذشته بوده و امروزه این مجموعه مهم‌تری جاذبه‌ی تاریخی و فرهنگی جزیره به‌شمار می‌رود که هرساله صدها هزار نفر از آن بازدید می‌کنند حال چه مسافران و چه توریست‌های خارجی باشند. شهر زیرزمینی کاریز نشان‌دهنده‌ مهندسی و محاسبات و معماری پیشرفته‌ ایرانی‌ها در هزار سال قبل است و نشان می‌دهد که چطور در گذشته برای تأمین آب شرب قنات‌هایی را حفر می‌نمودند و آن‌ها را چگونه با کانال‌کشی‌های مهندسی شده به هم مربوط کرده و نشان از یک سیستم ابرشانی خارق‌العاده در هزار سال پیش دارد. امروزه در بخش‌هایی از این شهر زیرزمینی رستوران و کافه و چند فروشگاه سوغات سرا اضافه گردیده و دمای این شهر کمتر از سطح کیش بوده و خنک‌تر است. دیواره‌های این شهر وقتی در آن گردش می‌کنید پر است از سنگواره‌های مرجانی و فسیل‌ها و صدف‌های دریایی که میلیون‌ها سال قدمت دارند و امروزه تمام قسمت‌های شهر تحت مراقبت و حفاظت است. همچنین بیشترین عمق در این شهر به هجده متر می‌رسد.


در تور روسیه امروزه گردشگران و مسافران بسیار زیادی به دنبال بهترین رستوران‌های روسیه هستند تا لذیذترین غذاهای این کشور را میل کنند. از مهم‌ترین و مشهورترین رستوران‌های این کشور می‌توان به مواردی از جمله شیخ پالاس، رستوران اوریوک، رستوران سالنتاس و تاج‌محل اشاره کرد.


آیا شما نیز به دنبال لیستی از بهترین و بی‌نظیرترین رستوران‌های روسیه هستید؟ آیا می‌دانید که با رزرو یکی از بهترین تور روسیه می‌توانید در لوکس‌ترین رستوران‌های این کشور لذیذترین غذاها را میل کنید؟ با ما همراهی کرده تا مطالب جالبی را در خصوص رستوران‌های روسیه به دست بیاورید.


کشور روسیه با داشتن فرهنگ بسیار کهن و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر خود توانسته است سالانه توجه میلیون‌ها توریست را به‌سوی خود جلب نموده و در صنعت گردشگری نیز پیشرفت به خصوصی و قابل‌توجهی را داشته باشد. از مهم‌ترین آیتم‌ها و عناصر صنعت گردشگری این کشور می‌توان به رستوران‌های آن اشاره کرد. بی‌شک رستوران‌ها سهم بسیار زیادی را در جلب‌توجه و رضایت توریست‌ها بر عهده داشته است و از مهم‌ترین رستوران‌های این کشور که با گوشت حلال به طبخ غذاها می‌پردازند، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:


- رستوران شیخ پالاس


- رستوران اوریوک


- رستوران تاج‌محل


- رستوران سالتناس


- رستوران پیزاریون


مسافران و گردشگرانی که از کشورهای اسلامی از جمله ایران به‌سوی روسیه سفر می‌کنند، به دنبال رستوران‌های حلالی هستند تا از این طریق لذیذترین غذاها را میل کرده و نگرانی را از بابت ذبح و مصرف الکل در طبخ غذاها نداشته باشند. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد برخی از بهترین و مشهورترین این رستوران‌ها توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم.


یکی از بهترین و مشهورترین رستوران‌های روسیه، رستوران اوریوک است که با داشتن طراحی بسیار دل‌نشین و سبک روسی خود توانسته است توجه بسیاری از مسافران را جلب نموده و غذاهای بی‌نظیری را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای ازبکی، ارمنستان، تاجیکستان و گرجستانی و ترکی را مشاهده کنید که با رعایت اصول اسلامی اقدام به تهیه و طبخ لذیذترین غذاها می‌کنند. فضای و دکوراسیون داخلی این رستوران بسیار شیک و بی‌نظیر است و قیمت غذاهای آن بسیار مناسب و مقدور بوده و مسافران می‌توانند با هزینه‌های بسیار معقولی اقدام به‌صرف یکی از بهترین غذاها داشته باشند. امروز اسم رستوران مذکور را می‌توانید در برنامه سفر بسیاری از تورهای روسیه مشاهده کنید همچنین می‌توانید در سفر خود به این کشور، رستوران اوریوک را در اولویت‌های خود قرار داده و از لذیذترین غذاهای آن بهره‌مند شوید.


امروزه بسیاری از تور روسیه، رستوران تاج‌محل را در اولویت‌های رزرو خود قرار می‌دهند تا از این طریق بهترین لحظات برای مسافران خود به ارمغان بیاورند. رستوران تاج‌محل از لوکس‌ترین و شیک‌ترین رستوران‌های کشور روسیه است که با داشتن فرش‌های نفیس، لوسترها، مبلمان لاکچری و منوی بسیار باشکوه خود توانسته است رضایتمندی مسافران و مشتریان خود را به دست بیاورید. منوی غذایی این رستوران را غذاهای هندی، ترکی و غذاهای کلاسیک اروپایی تشکیل می‌دهد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دلمه ازبکی، شیشلیک و کباب بره اشاره کرد. اگر شما نیز گوشت‌خوار هستید و علاقه‌مندی زیادی را به این مدل از غذاها دارید می‌توانید رستوران تاج‌محل را در اولویت‌های خود بگذارید.


از دیگر باشکوه‌ترین و مشهورترین رستوران‌های کشور روسیه می‌توان به رستوران پیزاریون اشاره کرد که این رستوران با داشتن غذاهای فست فودی خود شهرت جهانی داشته و شما می‌توانید لذیذترین پیتزاها و نودل ها را در این رستوران صرف کنید. ساعات کاری این رستوران از 10 صبح تا 11 شب آماده پذیرایی از مسافران و مهمانان خود است. شما می‌توانید با هزینه‌های بسیار پایینی، یکی از لذیذترین فست فود را میل کرده و خیالتان نیز از حلال بودن آن راحت باشد. کارکنان این رستوران بسیار حرفه‌ای و باتجربه هستند به طوری که شما می‌توانید به محض ورود به این رستوران متوجه این امر شده و یکی از بهترین لحظات سفر خود را در این رستوران سپری نمایید. همچنین باید برای خرید تور ارمنستان ارزان سری به وب‌سایت گردشگری سفر باتو بزنید.


رستوران سالنتاس از دیگر مشهورترین و بهترین رستوران‌های این کشور است که با داشتن دکوراسیون فوق‌العاده جذاب و بی‌نظیر خود توانسته است توجه بسیاری از مسافران و مهمانان را جلب کند. اگر شما نیز قصد تا دارید تا خاطره‌انگیزترین و باشکوه‌ترین لحظات را در این کشور برای خود به ارمغان بیاورید، می‌توانید از قبل میز مورد نظرتان را در این رستوران رزرو کنید. از لذیذترین غذای سرو شده در این رستوران می‌توان به کباب روی زغال اشاره کرد که از طعم و بوی بسیار فوق‌العاده‌ای برخوردار است. این رستوران با داشتن شعبه‌های متعدد خود توانسته است خدمات بسیار گستره‌ای را به مسافران ارائه دهند. از مهم‌ترین و لذیذترین دسرهای این رستوران می‌توان به انواع باقلوا و شیرینی‌ها اشاره کرد که از طرفداری بسیار بالایی برخوردار است.


انتهای پیام/4127/


انتهای پیام/

برچسب ها: جزیره کیش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته